You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Het bestuur van OIKOS, de nationale onderzoekschool voor studie sop het gebeid van de klassieke oudheid, heeft de OIKOS Publieksprijs toegekend aan David Rijser, UD Latijn bij de UvA en sinds 2019 ook bijzonder hoogleraar Recepties van de Klassieke Oudheid.

De Publieksprijs wordt jaarlijks toegekend aan iemand die met zijn of haar oeuvre een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de promotie van de klassieken onder een breed publiek. David’s werk op het snijvlak van klassieke talen, kunstgeschiedenis en geschiedenis wordt geprezen in het juryrapport, specifiek de manier waarop hij antieke en moderne kwesties aan elkaar weet te verbinden. Het nieuwsbericht van OIKOS geeft meer informatie over de prijs en vorige winnaars.