You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Irene de Jong is sinds 2002 hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. In haar onderzoek richt ze zich op het analyseren van de Griekse vertelkunst: ze onderzoekt onder meer hoe de werken van Homerus, Herodotus en de tragediedichters Sophocles en Euripides zo succesvol zijn geworden.

Naast fellow van de British Academy is De Jong ook lid van de Academia Europaea, de Noorse Academie voor Wetenschappen en Letteren en de KNAW.

Over de British Academy

De in 1902 opgerichte British Academy is een genootschap van ruim 1600 Britse en internationale topwetenschappers uit de sociale en geesteswetenschappen. De Academy is ook een financieringsorgaan voor onderzoek en een forum voor debat en engagement. Met haar toetreding bevindt De Jong zich in een internationaal gezelschap van grote denkers, onder wie historicus Simon Schama, classicus Mary Beard en filosoof Onora O'Neill.

Prof. dr. I.J.F. (Irene) de Jong

Faculty of Humanities